Thursday, January 27, 2011

DZAZUE 4TH ANNIVERSARY GIVEAWAY 2011


Jom join!

Klik SINI.

Dateline: 31 Jan 2011


Ada banyak kisah suka dan duka di sebalik gambar kahwin aku nih:

1. Adegan yang sedang berlaku dalam gambar di atas, time tu giliran papa aku menepung tawar pengantin. Lepas dia tepung tawar en abu, papa pegang pipi en abu sambil berpesan "Jaga anak papa elok2 tau..." dengan sebutan yang jelas yang boleh didengari oleh semua tetamu yang ada. Banyak saksi yang dengar. Sebak aku dengar papa cakap macam tu.

2. Tiga bulan sebelum kawen, en abu dah decide yang sorang sepupu lelaki beliau akan jadi pengapit. Tapi kita cuma merancang, tapi Allah yang menentukan. 2 bulan sebelum majlis, sepupu en abu tu meninggal dunia dalam satu kemalangan jalan raya. Lepas tu en abu mintak kawan dia jadi pengapit. Last minit kawan dia demam. Dan akhirnya kami pakai main terjah ja sesapa yang agak2 pakai baju kehijauan suh dia jadi pengapit. Sudahnya paksu aku dengan berkemeja dan berslack, jadi pengapit bidan terjun en abu.

3. Aku tempah kek pink kaler 2 tingkat untuk upacara potong kek. Kek dah siap ready letak depan meja makan beradab sebelum pengantin lelaki sampai lagik. Sebab sesudah upacara bersanding, kami akan makan beradap kemudian potong kek. Tapi bebudak yang ada, sangat sukakan patung pengantin yang ada atas kek tu. 2x patung kek tu jatuh dan sudah pecah sebab patung tu dibuat dari seramik. (aku takmo pikir apa2 yang tak elok pasal patung pengantin yang pecah nih. sesungguhnya aku mengharapkan yang terbaik buat aku n en abu.)

pssst: zue, mintak husband awak tgk gambar saya. agak2 dia kenal dak. Mus, takkan hang tak kenai aku kot?

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Make Money Online